Germanii cumpără una din zece maşini comercializate în Polonia, datorită avantejelor oferite de cursul valutar şi mai ales de prima în valoare de 2.500 de euro oferită la casarea unei masini mai vechi de nouă ani, a anuntat firma de consultanţă Deloitte.Planul de revigorare a industriei auto lansat de autorităţile germane nu-i obligă pe şoferi să-şi cumpere noile maşini din Germania. Circa 10% din maşinile comercializate in Polonia au fost astfel cumpărate de către germani,
Germanii cumpără una din zece maşini comercializate în Polonia, datorită avantejelor oferite de cursul valutar şi mai ales de prima în valoare de 2.500 de euro oferită la casarea unei masini mai vechi de nouă ani, a anuntat firma de consultanţă Deloitte.
Planul de revigorare a industriei auto lansat de autorităţile germane nu-i obligă pe şoferi să-şi cumpere noile maşini din Germania. Circa 10% din maşinile comercializate in Polonia au fost astfel cumpărate de către germani, care au profitat de scăderea cu aproape o treime a zlotului în raport cu euro incepând de vara trecută.
"Nu este foarte clar cat va dura acest fenomen, însă judecând după ultimele informaţii disponibile, putem asista chiar pana în luna septembrie la astfel de achiziţii", a declarat Przemyslaw Kromer, manager al biroului Deloitte Advisory din Varsovia.
Vânzările de maşini noi au crescut cu 1,2% în primul trimestru al acestui an pe piaţa poloneză, ajungând la aproape 88.000 de unităţi, potrivit agentiei Samar.
Agenţia a atribuit această creştere cumpărătorilor din Germania si Slovacia, tari care au adoptat moneda euro si au introdus şi programe de încurajare a vânzărilor de autovehicule noi.
Circa 1,2 milioane de germani au depus cereri pentru obţinerea primei în valoare de 2.500 de euro, oferită de stat la casarea autovehiculelor cu o vechime mai mare sau