În condiţiile economice actuale, afacerile din domeniul imobiliar nu mai sunt nici pe departe la fel de înfloritoare ca în anii trecuţi. Pentru a avea succes în această perioadă, agenţiile trebuie să dea dovadă în primul rând de seriozitate şi adaptabilitate.
Într-o perioadă în care contractarea creditelor a fost restrictivă, iar craiovenii au fost destul de ponderaţi în a investi bani în imobile, numărul agenţiilor imobiliare a scăzut. „Situaţia nu e roz în piaţa imobiliară din Craiova. Din 160 de agenţii declarate în 2007-2008, în prezent maximum 30 mai sunt active“, a declarat Cristian Clenciu, vicepreşedintele Asociaţiei Române a Agenţiilor Imobiliare (ARAI). „În această perioadă tendinţa este de scădere a cheltuielilor deoarece multe dintre ele nu se recuperează. Unele agenţii şi-au suspendat deja activitatea sau au dezvoltat o activitate conexă“, a precizat Nicolae Pătraşcu, directorul Uniunii Patronale a Agenţiilor Imobiliare (UPAI) Oltenia. De altfel, în ultimele luni au rezistat doar cei care şi-au câştigat o piaţă prin recomandări.
Situaţia este la fel de grea şi la nivel de regiune. „În Oltenia, doar în Vâlcea şi Craiova se mai lucrează. În Târgu Jiu, Slatina şi Drobeta Turnu Severin merge mai prost“, a adăugat Clenciu, care a explicat că în această perioadă cel mai bine stau agenţiile din Bucureşti, Timişoara, Cluj, Constanţa şi Piteşti.
Succesul pe timp de criză se bazează pe seriozitate
Chiar dacă trec printr-o perioadă dificilă, afacerile din domeniul imobiliar nu sunt însă o cauză pierdută. Dimpotrivă, cu o abordare corespunzătoare a problemei, situaţia actuală s-ar putea schimba în bine. „Succesul în această perioadă se bazează pe seriozitate şi pe cât de bun negociator este agentul pentru clienţii săi“, a explicat Nicolae Pătraşcu.
În afară de seriozitate şi eficacitate, factori decisivi vor fi abordarea