O piata pretentioasa si o masina premium. Piata este Europa, unde noua Mazda3 isi propune sa reediteze performata versiunii precedente, care a vandut mai mult de 2 milioane de unitati in sase ani de productie.
Si aceasta performanta este posibila, dupa o privire atenta a noii creatii japoneze. Greutatea a fost redusa, sasiul modificat si transformat intr-unul si mai sportiv decat eram obisnuiti, iar caroseria a integrat noul spirit ludic al Mazda pastrand totodata elemente de design de la versiunea precedenta.
Grila fata a fost insa transformata intr-un mod ciudat si pare acum zambitoare, pierzand putin din atuul agresiv. Chiar daca spiritul „Zoom Zoom" a transformat aspectul frontal, masina emana in continuare sportivitate prin fiecare por.
Interiorul este construit dupa acelasi principiu si aduna comenzile in jurul soferului, intr-o ergonomie optimizata fata de modelul precedent. Aglomeratia butoanelor de pe volan cat si apropierea consolei centrale fata de postul de condus poate da impresia unui spatiu inghesuit, insa in acest mod a fost adus mai aproape schimbatorul de viteze. Plansa de bord, ceva mai arcuita, integreaza acum, in functie de echipare, si un ecran pentru navigatie, bine pozitionat si cu o vizibilitate facila. Fata de solutiile altor constructori sau de sistemele de navigatie „stand alone", varianta Mazda dispune de un ecran de 4,1 inchi, destul de mic.
Mazda a introdus pe langa sistemele de siguranta care se impuneau si care sunt deja clasice pentru majoritatea modelelor din segment si sistemul RVM, regasit pana acum numai la automobile de clasa superioara. RVM detecteaza obiectele din „unghiul mort" si avertizeaza soferul printr-un afisaj in oglinda din partea stanga.
Am testat pentru mai multe sute de kilometri trei variante de motorizare. Sasiul si comportamentul rutier sunt similare pentru toate vers