Evenimentele stagiunii muzicale sunt diverse, au dominante pe care nu poţi să nu le observi, multe dintre acestea se ridică la nivelul unei remarcabile circulaţii europene a valorilor. Marchează cu sens benefic activitatea cotidiană a unor importante instituţii de cultură muzicală bucureşteană şi naţională; sunt instituţii care, totuşi, programează anevoie valorile tradiţionale sau pe cele mai noi ale repertoriului autohton.
O excepţie o reprezintă Formaţiile Muzicale Radio, domeniu în care în actualul sezon muzical se programează aproximativ treizeci de titluri din repertoriul românesc; alegerea acestora, criteriile selecţiei, constituie o altă problemă.
Se află în desfăşurare, în Studioul de Concerte din str. Berthelot, proiectul "Haendel - Haydn", prilejuit de împlinirea a două secole şi jumătate, respectiv două sute de ani, de la intrarea în eternitate a celor două mari spirite care au luminat lumea muzicii în secolul al XVIII-lea, în Europa; zilele trecute Cvartetul "Voces" a susţinut două programe dedicate în întregime marelui clasic vienez, creatorul genului cvartetului clasic; un proiect similar vizează aniversarea a două sute de ani de la naşterea acestui astru al constelaţiei romantice care a fost Felix Mendelssohn Bartholdy; tot în aceste zile - cu concursul lui Ladislau Horvath în calitate de violonist solist şi dirijor - Orchestra de Cameră Radio, Corul Academic Radio condus de Dan Mihai Goia, au susţinut un întreg program dedicat creaţiei marelui romantic.
La Opera bucureşteană după o premieră absolută ce a reunit două titluri româneşti de valoare cu totul discutabilă, recenta montare a capodoperei lui Ceaikovski "Evghenii Oneghin" s-a dovedit a fi o realizare valabilă. Atât în plan regizoral-scenic, cât şi muzical. S-a dorit şi s-a reuşit a marca în mod cu totul onorabil împlinirea a 130 de ani de la premiera absolută care a avut