Organizatiile pun mult mai mult accent pe pregatirea tehnica a angajatilor decat pe dezvoltatea abilitatilor de comunicare ale acestora, fapt care poate duce la aparitia unor situatii tensionate intre oameni.
“De cele mai multe ori, 80% dintre programele de formare profesionala de care au parte oamenii din companii sunt pentru dezvoltarea abilitatilor tehnice. Pe de alta parte insa, cursurile de training destinate dezvoltarii competentelor de comunicare ocupa doar 0-20% din totalul orelor de formare de care beneficiaza angajatii pe parcursul unui an. Ar trebui sa existe un echilibru intre cele doua tipuri de traininguri, pentru ca altfel exista riscul sa apara anumite probleme in randul angajatilor”, a explicat Diana Voicu, partener in cadrul firmei care ofera servicii de training si consultanta in management MMM Consulting International, in cadrul unui curs de formare in comunicare, la care au participat 12 oameni.
Un proces gresit de comunicare poate afecta nu doar relatiile dintre angajatii unei organizatii, ci si relatia dintre angajati si clienti. Mai mult, o negociere dintre doi oameni se poate transforma intr-un fiasco din cauza unei fraze gresit formulate. “In avocatura, comunicarea joaca un rol esential, pentru ca clientul pe care il reprezinti nu are foarte mare importanta cate carti ai citit sau cata legislatie stii. Pentru client este mult mai interesant modul in care stii sa comunici cu el, cat si cum ii sustii cauza in fata judecatorului”, spune unul dintre participantii la training, de profesie avocat.
Un proces de comunicare dintre doi oameni are sanse mult mai mari de reusita daca fiecare dintre participantul la interactiune reuseste sa identifice nevoile celuilalt. Identificarea nevoilor de comunicare se poate face doar daca intre cele doua parti se creeaza o relatie bazata pe incredere. Iar increderea unei persoane se poate o