General Motors Southeast Europe, importatorul Opel si Chevrolet in Romania, are ca target pentru 2009 mentinerea cotei de piata de 9,8% -10% pentru cele doua marci.
“Tinta pentru 2009 este de a mentine cota de piata de anul trecut de 5,2%-5,4% la Opel si de 3,2% la Chevrolet. Per ansamblu targetul nostru e sa fim la nivelul de 9,8%-10% din piata. Insignia va conta foarte mult pentru ca este pe un segment care nu a fost afectat prea tare”, a declarat Constantin Avromescu, directorul de vanzari, marketing si after sales GM Romania, in cadrul evenimentului de drive-test Opel Insignia.
Oficialul a mai spus ca in martie piata auto a crescut in Romania pana la un volum de 14.500 unitati.
“Estimam piata din martie intre 14.000 - 14.500 unitati autoturisme si vehicule comerciale usoare, din care avem 2% -2,1% Chevrolet si 3,7% - 3,75% Opel. Luna trecuta am terminat intr-un trend pozitiv, aceasta prima de casarea care a fost amanata si-a pus amprenta pe vanzari pe de o parte, iar pe de alta parte odata cu stoparea creditarii impactul a fost foarte major. Impactul a fost mai mare asupra marcii Chevrolet. Ne punem sperante in Opel Insignia si in Chevrolet Cruze care apare in 2-3 saptamani”, a precizat Avromescu.
Piata auto ar putea ajunge anul acesta la 180.000 unitati autoturisme si vehicule comerciale usoare. “Daca trendul este acesta de crestere, ne gandim la o piata totala de 180.000 unitati autoturisme si vehicule comerciale usoare in 2009”, a spus Avromescu.
Referitor la reducerile aplicate de companiile auto, acesta a spus ca “discount-urile au fost datorate stocurilor foarte mari. Preturile masinilor vor creste pentru ca volumele au scazut mult nu numai in Romania, ci peste tot in lume. Orice producator, dealer pentru a fi competitiv trebuie sa aiba un stoc de doua-trei ori mai mare decat vanzarile, daca socotim, in Romania erau stocuri d