NOROC CU CRIZA. Primarul general Sorin Oprescu a admis ieri că din banii pe care îi strânge municipalitatea la buget nu va putea să construiască autostrada suspendată promisă în campanie. Sursa: Răzvan Vălcănenţu Conform edilului, aceasta s-ar afla acum la stadiul de SF. Pentru cei neavizaţi, SF nu înseamnă „ştiinţifico-fantastic”, ci „studiu de fezabilitate”. Oprescu a mai spus ieri, când a prezentat bugetul pe 2009, că municipalitatea nu-şi permite, din cauza bugetului de austeritate, nici realizarea altor proiecte, cum ar fi pasajul subteran de la Casa Presei.
Bugetul pe 2009 al Primăriei Capitalei este de 5,3 miliarde de RON, adică 1,25 miliarde de euro. Aproape jumătate din el este canalizat spre investiţii în infrastructură, dar acestea nu vizează proiecte noi, ci doar continuarea celor începute deja de vechea echipă. Cele mai importante sume vor fi înghiţite de: Pasajul Basarab (între 210 şi 265 de milioane de RON) şi Stadionul Lia Manoliu (200 de milioane de RON, din care 160 de milioane vin de la Guvern).
Vor mai fi reabilitate artere precum: Tunari, Viitorului, Doamna Ghica-Chişinău, Niţu Vasile, şi va fi refăcută străpungerea Buzeşti-Berzei-Uranus, arteră fracturată de demolările din anii 80.
Cele mai generoase bugete vor primi: Administraţia Cimitirelor, Administraţia Lacuri-Parcuri şi Administraţia Străzilor, care au fost favorizate şi la rectificarea de anul trecut. Administraţia Cimitirelor are ambiţioasa sarcină de a cartografia toate mormintele, Administraţia Lacurilor trebuie să facă un parc nou în Prelungirea Ghencea, iar Administraţia Străzilor va face ce ştie mai bine... Vrea să privatizeze RADET şi RATB
Un buget destul de mare va avea şi Administraţia Spitalelor, nou constituită ca urmare a preluării unor spitale la Primăria Capitalei. Municipalitatea le va suporta cheltuielile de întreţinere în valoar