Trei dintre cei mai mari producatori de mezeluri, CrisTim, Angst si Caroli Foods, sustin ca desi vanzarile nu au scazut in primul trimestru al acestui an comparativ cu aceeasi perioada din 2008, profitul companiilor au fost afectate.
CrisTim, pierderi de 1 mil. euro
"In volum, CrisTim a obtinut o crestere de 10% a vanzarilor in primele trei luni si un avans de 23% la cifra de afaceri, insa profitabilitatea a fost sever afectata, CrisTim inregistrand o pierdere de un milion de euro in primul trimestru al acestui an pe divizia de mezeluri", a declarat Radu Timis, actionarul majoritar si presedintele grupului CrisTim, unul dintre cei mai mari producatori de mezeluri de pe plan local, cu afaceri de 92 mil. euro pe divizia de mezeluri anul trecut.
Potrivit reprezentantilor CrisTim, profitul companiei a avut cu atat mai mult de suferit cu cat producatorul a crescut preturile in ianuarie cu 5% si a implementat deja o serie de masuri de reducere drastica a costurilor operationale.
"Lumea nu mai mananca produse scumpe si au cumparat in primele trei luni mai mult crenvursti, parizer si carnati. Profitul a scazut foarte mult si noi pe primele trei luni suntem pe pierdere. Ne asteptam la o schimbare a obiceiurilor de consum, dar nu ne asteptam sa aiba loc atat de repede", a explicat omul de afaceri.
Stagnarea vanzarilor Caroli
In timp ce CrisTim a inregistrat cresteri ale vanzarilor, reprezentantii producatorului Caroli Foods spun ca vanzarile companiei au fost in primul trimestru al acestui an la acelasi nivel din primele trei luni ale anului 2008.
"Este un semnal clar de schimbare a obiceiurilor de consum catre segmentele economice si consumatorii sunt mult mai stricti cu privire la cantitatile pe care le cumpara, in comparatie cu achizitiile in exces pe care le faceau inainte", a declarat Andrew Taylor, vicepresedinte comercial a