Ministrul IMM-urilor, Constantin Niţă a declarat, într-o conferinţă de presă susţinută, astăzi, la Alba Iulia, că va încerca o promovare agresivă a produselor românesti pe pieţe noi, pentru a stopa declinul economic şi pentru a crea premisele unei creşteri economice în cea de-a doua parte a acestui an. Sursa: Cosmin Marinesc
El a afirmat că va încerca deschiderea unor centre de promovare în Moscova, Istanbul, Cairo, Chişinău şi în alte capitale în care vor fi prezentate produse româneşti. Ministrul speră să echilibreze, în acest fel balanţa de plăţi exterene, unde se înregistrează un deficit important. Conform ministrului, volumul exporturilor a scăzut în primele trei luni ale acestui an cu 30% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.
Ministrul Constantin Niţă a subliniat însă că brand-urile româneşti trebuie mai mult promovate şi pe plan intern."Cred că noi nu putem continua în acest fel, trebuie să găsim măsuri pentru echilibrarea balanţei. Acest lucru poate fi făcut fie prin export direct, fie prin cooperări directe, investiţii masive în economie. Vorbesc de investiţii directe ale celor din străinătate. Încercăm să găsim aceste soluţii şi pe piaţa internă unde trebuie să promovăm mai mult produsele fabricate în România. Sunt mulţi agenţi economici care produc pentru piaţa externă, iar produsele lor nu sunt cunoscute suficient de bine pe piaţa internă", a declarat Constantin Niţă.
Proiect pentru un fond de investiţii de risc
Niţă, a anunţat, tot astăzi, că va depune, în curând, un proiect de lege privind infiinţarea Fondului Naţional pentru Investitii de Risc, care va funcţiona ca un instrument de promovare a produselor româneşti.
"Ministerul va face acest fond. Noi vom intra cu o sumă mai mică - două milioane şi jumătate de euro, va intra Fundaţia Post Privatizare în care intră Statul Român şi Banca E