Criza ne schimbă obiceiurile de consum. Anul acesta nu vom mai fi "mâini sparte" în perioada Paştelui. Asta nu înseamnă că nu vom mai investi în "mese bogate", însă vom pune preţ pe produsele mai ieftine.
Vânzările din perioada Paştelui vor fi mai mari decât într-o lună obişnuită, însă ritmul de creştere va fi similar celui de anul trecut sau chiar mai redus, ca urmare a scăderii consumului pe fondul crizei, apreciază patronatele din industria alimentară.
Reprezentanţii acestora dau asigurări că Iepuraşul nu va veni cu majorări de preţ. Ba din contră, în contextul în care populaţia are mai puţini bani pentru cumpărături, atât producătorii, cât şi retailerii spun că vor apela la oferte promoţionale şi că îşi vor adapta oferta la cererea mai mare pentru produsele din categoria de preţ mai redus.
COZONACII SIMPLI, LA MARE CĂUTARE
În această perioadă vânzările la produsele de panificaţie sunt de zece ori mai mari decât într-o lună normală. Însă brutarii nu se aşteaptă ca Paştele 2009 să aducă încasări mai mari decât Paştele 2008.
"Lumea are mai puţini bani şi se va îndrepta mai mult către produse mai ieftine, mai simple, cu mai puţine ingrediente. Dacă este să ne ghidăm după aceste efecte, cred că se va înregistra o diminuare a vânzărilor, dar totuşi sunt optimist şi sper ca măcar să atingem nivelul de anul trecut", a declarat Aurel Popescu, preşedintele Rompan, citat de Mediafax.
El a adăugat că nu se pune problema unor majorări de preţ. Nici ouăle nu se vor scumpi, asigură Ilie Van, preşedintele Uniunii Naţionale a Crescătorilor de Păsări din România. El mizează pe o creştere a vânzărilor la ouă cu 40%-50% în această lună faţă de o lună obişnuită. Dacă la cozonaci şi ouă nu vor fi scumpiri, la legume şi fructe se vorbeşte chiar de ieftiniri.
"Dat fiind faptul că preţurile au scăzut pentru a