Dupa preluarea brandului de inghetata Napoca de la Friesland Foods, Unilever anunta ca va ataca piata cu a doua marca locala si cu o distributie care vizeaza punctele neacoperite de competitorii sai.
"Obiectivul nostru este dezvoltarea pietei, nu tintim doar cresterea cotei de piata in Romania. Eu vad un potential de dublare a consumului local de inghetata, pana la valoarea inregistrata in Polonia, de 4 litri pe cap de locuitor pe an", a afirmat Fulvio Guarneri, directorul de marketing al diviziei alimentare al Unilever South Central Europe (USCE).
Guarneri va prelua din iulie si conducerea diviziei nealimentare a USCE, devenind astfel directorul de marketing al companiei. Dan Tasca, fostul director de marketing pe non-food, a decis sa plece din companie din aceasta luna.
Unilever nu vrea sa se bata doar cu Nestle si cu cei aproximativ 60 de producatori locali de inghetata. Intrarea sa pe piata de profil poate fi o amenintare pentru toti producatorii de dulciuri, deoarece compania se numara printre cei mai mari trei investitori in promovare din sectorul bunurilor de larg consum.
Anul acesta, directorul de marketing estimeaza o crestere a investitiilor companiei in promovare, comparativ cu valoarea din 2008, ca urmare a noilor lansari de produse.
"Vrem ca inghetata sa se impuna pe piata ca un desert pentru toata lumea si pentru toate ocaziile de consum, indiferent de anotimp. Pentru aceasta, o distributie buna este foarte importanta", afirma Guarneri.
Producatorii de profil au reusit acest lucru in Statele Unite, unde inghetata este un desert traditional, consumat in cantitati uriase - portiile de familie, de un kilogram, sunt aproape nelipsite de pe rafturile supermarketurilor, precum si din frigiderele clientilor. Consumul mediu in America este de 20 de litri pe cap de locuitor, de opt ori peste media din Romania, potrivit u