Ministerul Transporturilor vrea sa imprumute de la Banca Europeana de Investitii (BEI) circa 500 de milioane euro pentru finantarea din fonduri externe a lucrarilor pentru centura Capitalei, autostrada Bucuresti-Ploiesti si centura Ploiesti Vest, a spus directorul general al CNADNR, Dorina Tiron, potrivit Newsin.
"In prezent are loc analiza tehnica a proiectelor pentru a se stabili care primeste finantare. Este vorba de proiectul de largire la patru benzi a centurii Capitalei, autostrada Bucuresti-Ploiesti si centura Ploiestiului. Noi am cerut 500 de milioane de euro, sa vedem cat aproba si ei", a declarat, pentru NewsIn, directorul general al Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR), Dorina Tiron.
Potrivit lui Tiron, compania are sanse pentru o finantare efectiva numai pentru centura Bucurestiului. "Pentru autostrada nu cred ca vor fi de acord (BEI, n.r), nu ne-au dat prea mari sperante, insa nu cred ca o sa avem probleme pentru a accesa un imprumut pentru finantarea centurii Capitalei", a precizat oficialul companiei.
Tiron a spus ca fondurile bugetare economisite prin inlocuirea finantarii vor fi indreptate catre reabilitarea si intretinerea drumurilor nationale. "Am primi astfel un balon de oxigen. Sunt foarte multe proiecte pentru care nu avem bani", a adaugat oficialul CNADNR.
O noua intalnire pe aceasta tema intre reprezentantii ministerului si oficialii BEI va avea loc peste doua-trei saptamani.
Autostrada Bucuresti-Ploiesti este impartita in doua tronsoane, fiind finantata, in prezent, in totalitate de la bugetul de stat. Pe tronsonul Bucuresti-Moara Vlasiei, in lungime de 19,5 km, lucreaza consortiul italian Pizzarotti/Tirena Scavi, valoarea contractului fiind de 152,8 milioane de lei. Pe tronsonul Moara Vlasiei-Ploiesti, de 42,5 kilometri, lucreaza consortiul romanesc UMB