PROFIT. Consumată foarte mult vara, berea rămâne o afacere profitabilă pe timp de criză. Aşa cum spun specialiştii, e posibil ca anul acesta vânzările să nu stagneze, ci să crească. Sursa: Răzvan VălcăneanțuSursa: Andreea Tanase
1 /.
Vânzările de bere cresc de la an la an în România, potrivit statisticilor asociaţiilor de specialitate. Intrată în topul primelor 20 ţări din lume şi situată pe locul şase în Europa privind consumul de bere, România lasă deoparte criza economică atunci când vine vorba de băutura ieftină care ţine de sete toată vara. Producţia internă, care ne reprezintă cu aceeaşi cinste în clasamentele întocmite, însumează aproximativ 20 de milioane de hectolitri pe an. O socoteală simplă ar spune că românii, mari amatori de bere, o consumă din ce în ce mai mult, ca pe apă.
Scumpirile din luna aprilie pentru băuturile alcoolice şi tutun nu i-au pus pe specialiştii de sondaje să facă previziuni pesimiste în legătură cu vânzările de anul acesta. „Segmentul berii nu este un segment care va fi ocolit de criza financiară, dar nu putem vorbi de o stagnare pe această piaţă. În 2008, piaţa berii a crescut cu 4,1% faţă de 2007, iar pentru 2009 estimăm că vânzările vor continua să crească, desigur într-un ritm mai lent faţă de anii precedenţi”, spune Constantin Bratu, directorul general al Asociaţiei Berarii României (ASB).
Românii, fanii PET-urilor
Combinaţia către care se îndreaptă de obicei românii este „mult şi ieftin”. Chiar dacă istoria şi tradiţia nu ne-au confirmat ca naţiune producătoare sau amatoare, datele arată că mulţi dintre români bifează zilnic în meniu câte o bere. Ambalajele care au cucerit piaţa încă de la lansare au fost PET-urile pentru că au coordonatele de care se bucură cel mai mult românii: „cantitate mare” şi „preţ mic”.
Constantin Bratu crede că, odată cu evoluţia pie