Blindată de tehnologie, noua versiune premium a celebrei mărci din Stuttgart păstrează standardele impuse de o istorie fabuloasă.
Mercedes E-Klasse este de acum disponibilă la vânzare şi în România, maşina fiind testată în urmă cu două săptămâni, pe un traseu Bucureşti - Sibiu - Braşov - Bucureşti. Alegere inspirată, câtă vreme intinerariul a conţinut toate segmentele de drum posibile, de la autostradă, serpentine, drum naţional şi condiţii de trafic urban.
BIJUTERIE. Să te apuci ca la o maşină de 51.000 de euro (cum e de fapt cazul ambelor testate de subsemnatul) să spui că stă bine în viraje şi că are materiale de calitate la interior e irelevant. Telegrafic, noua clasă E este vizibil mai agresivă decât generaţia precedentă, senzaţie amplificată de cele două faruri separate, dar şi de celebra grilă frontală. Per total, întregul ansamblu emană robusteţe, aşa cum se presupune că trebuie s-o facă o limuzină germană din segmentul premium. La superlativ, peste tot ce am întâlnit până acum, este confortul. Indiferent dacă te afli la bordul unei E-Klasse pe benzină sau una diesel, standardele sunt respectate. Ai senzaţia că mergi pe o pernă de aer, scaunele beneficiază de reglaje pe toate dimensiunile şi direcţiile, dar impresionantă este o funcţie care strânge părţile laterale ale scaunului în jurul corpului, proporţional cu viteza şi schimbările direcţiei de mers. Pentru că pomeneam de tehnologie, trebuie obligatoriu pomenit sistemul care recunoaşte oboseala driver-ului. După un interval de timp în care îţi creează profilul de conducător, maşina îşi poate recomanda o pauză. Este prezent şi un sistem de recunoaştere a semnelor de pe şosea, precum şi altul de evitare de urgenţă a unui eventual impact, maşina frânând singură dacă percepe apropierea iminentă de un obstacol.
Motoare tari Am testat două motorizări. În prima zi, drumul d