Anul acesta, programele de instruire cele mai solicitate sunt acelea în care angajaţii sunt puşi în situaţia să se confrunte cu lipsa de lichidităţi, reducerea cererii sau concurenţa dură. Sursa: Hepta
Trainingurile de bază, precum cele de comunicare, care erau în top anul trecut au fost înlocuite de cele care îi pot ajuta pe manageri să reducă cât mai mult pierderile, iar pe angajaţi să răspundă cât mai bine situaţiilor de criză. Statisticile mai arată că bugetele pentru programele de training au fost blocate în multe companii, ceea ce a făcut să scadă cererile, în primul semestru al anului, cu 15%.
Simulare de criză
Unul dintre programele cele mai cerute în primul semestru al acestui an este cel de management strategic pe baza unei simulări. „În cadrul acestui training, participanţii sunt puşi în situaţia să conducă o companie timp de şapte ani şi sunt nevoiţi să se confrunte cu lipsa de lichidităţi, competiţie acerbă, apariţia de tehnologii noi, schimbarea comportamentului consumatorului, reducerea puternică a cererii şi multe alte situaţii atât de prezente în această perioadă extrem de dificilă”, afirmă Marius Opriş, partener al companiei Ascendis.
Irina, una dintre participantele la acest training, spune că ceea ce a fost cu totul remarcabil la curs este faptul că toate tehnicile care le-au fost „livrate” au fost construite în jurul experienţelor anterioare pe care le-au avut. „Astfel, ceea ce am învăţat în acest program nu numai că ni s-a părut uşor de asimilat, dar am înţeles relevanţa practică, aplicabilă imediat, a fiecărei noţiuni. Niciun pic de filosofie, niciun pic de didacticism. Totul pragmatic şi util”, este de părere cursanta.
Anul trecut erau foarte cerute traininguri de bază precum cele de comunicare, vânzări, abilităţi de prezentare, managementul timpului şi relaţii cu clientul. „Însă