Prezenta pe piata romaneasca de sase ani, agentia de publicitate Friends Advertising a atins in 2008 afaceri de 9,4 milioane lei (2,55 mil. euro), in scadere cu 9,6% fata de anul precedent, cu un portofoliu de 20 de clienti, dintre care 12 au reprezentat contracte noi.
Comparativ cu 2007, cand agentia a inregistrat o cifra de afaceri de 10,4 mil. lei, anul trecut Friends Advertising a raportat o scadere a afacerilor de 9,6%. Friends a participat in 2008 la 30 de pitch-uri, dintre care a castigat 8. Portofoliul Friends Advertising a avut in 2008 20 de clienti, agentia primind 70-80 de briefuri. Printre cei 12 clienti noi se numara A&D Pharma, Delcar, Radio ZU, Raiffeisen Evolution.
“In opinia mea, pitch-urile reprezinta discutii preliminare pe baza costurilor. Primul lucru pe care l-am luat in considerare a fost daca este sau nu profitabil, daca participarea merita. De aceea am si refuzat participarea sau am iesit din 14 pitch-uri. Cred ca o medie de 1 pitch castigat din 4 este putin. Insa jumatate dintre ele reprezinta proiecte care nu s-au mai facut. Concluzia pe care as trage-o este ca, daca Friends Advertising este o agentie cat de cat competenta, ma astept de la clienti la mai multa seriozitate si la o definire clara a problemelor”, declara Sorin Tranca (foto), Creative Director si partener la Friends Advertising.
In luna martie 2008, agentia a adaugat in portofoliul de servicii si segmentul de PR. Astfel, veniturile obtinute anul trecut au reprezentat 55% strategie si creatie, 30% project management si 15% PR.
Potrivit lui Sorin Tranca, o campanie necesita in mod normal un interval cuprins intre 1 si 3 saptamani, cu o taxa de creatie de 10.000 de euro pe saptamana, echipa fiind alcatuita din 4-5 oameni.
Daca anul trecut Friends Advertising a inregistrat profit, anul acesta, potrivit estimarilor, agentia estimeaza pierderi, far