Grupul Boromir, unul dintre cei mai mari producatori de panificatie si morarit de pe plan local, a inregistrat o stagnare a vanzarilor in primul trimestru al acestui an comparativ cu aceeasi perioada din 2008 si estimeaza mentinerea tendintei pana la finalul anului.
"In primele trei luni ale acestui an am obtinut o crestere de 8% a vanzarilor la produsele long life (n.red- produse comercializate in retail) si o scadere de 10% a vanzarilor realizate pe segmentul de morarit determinata de scaderea preturilor la materia prima. Per total insa, vanzarile Boromir s-au mentinut la acelasi nivel din 2008 in primele trei luni ale acestui an", a declarat Constantin Boromiz, actionarul si directorul general al grupului Boromir.
Boromiz a adaugat ca desi pretul graului va cotinua sa scada pana la recolta din acest an, grupul nu ia in calcul reduceri de pret.
"S-ar putea ca scaderea vanzarilor sa fie chiar mai mare pe segmentul de morarit in semestrul doi decat in primele luni ale acestui an deoarece pretul graului, va continua sa scada pana la 0,37-0,38 lei in perioada recoltei", a spus Boromiz.
Profit operational de 8,6 mil. euro, la afaceri de 148 mil. euro
Grupul Boromir a finalizat anul trecut cu un profit operational (EBITDA) de 32 mil. lei (8,6 mil. euro) si o cifra de afaceri de aproximativ 548 mil. lei (148,8 mil euro), in crestere cu 14% in lei fata de rezultatul obtinut in 2007, de 480 mil. lei (143,8 mil. euro), sub estimarile initiale ale companiei. Reprezentantii companiei vizau pentru 2008 un plus de 25% la afacerile grupului.
"Eu ma astept sa finalizam anul acesta cu aceleasi rezultate obtinute la nivelul anului 2008, atat din punctul de vedere al vanzarilor in volum, cat si din punctul de vedere al cifrei de afaceri in lei", estimeaza actionarul producatorului de panificatie. Astfel, reprezentantul companiei estimea