Compania taiwaneza (numarul trei mondial) spune ca e un castigator al crizei: si-a marit cota de piata, iar vanzarile de laptopuri si netbookuri au crescut cu 26% in Romania.
Scaderea cu 20% a vanzarilor de computere din Romania in primul trimestru din 2009 ar putea fi considerata o performanta in conditiile in care livrarile s-au prabusit in alte tari din regiune, apreciaza compania taiwaneza Acer, al treilea producator mondial de PC-uri.
"Am observat ca Romania este mai putin afectata decat alte tari est-europene, precum Rusia, Ucraina sau chiar Ungaria. Estimam o scadere generala de 20-25%, insa in Romania cota noastra de piata a crescut fata de ceea ce anticipam initial", a declarat Dmitry Elizarov, directorul de vanzari al Acer pentru Europa de Est.
Acer Romania avea la finele anului trecut 22% din piata de PC-uri din Romania, clasandu-se pe pozitia a doua, dupa Hewlett-Packard (HP).
Elizarov apreciaza ca procentul va fi ceva mai ridicat in T1 si a reafirmat obiectivul companiei de a atinge pragul de 30% pana la finele anului.
Compania a inregistrat in primul trimestru al acestui an o crestere de 10% a vanzarilor de laptopuri la nivel "sell-out" (de la distribuitori la dealeri). "Daca luam in considerare si netbookurile (laptopuri ultraportabile concepute pentru accesul la internet), atunci cresterea a fost de peste 26%", a declarat Bogdan Iftemie, directorul de vanzari al Acer Romania.
Romania este a cincea piata ca importanta in afacerile Acer din regiune, dupa Rusia, Polonia, Cehia si Ucraina. "Piata romaneasca este relativ subdezvoltata, avand in vedere ca numarul de laptopuri disponibile la mia de locuitori, precum si ponderea laptopurilor in totalul pietei sunt relativ scazute", explica Elizarov. El considera ca Romania are potentialul de a depasi Cehia, care are o populatie mult mai mica, dar crede ca acest lucru