Numele posturilor care prezintă serialele de comedie contează mai mult decât calitatea lor. „Scene de căznicie” (Antena 1) are cea mai mare medie de telespectatori în 2009, circa 400.000, iar „Trăsniţi din NATO” (Prima TV) are 256.000 de privitori. Fie că vin cu glume răsuflate sau cu umor de calitate, serialele româneşti de comedie fac audienţe după „puterea” televiziunii care le difuzează. Pentru unele producţii TV, începerea unui sezon a fost gura de oxigen de care avea nevoie televiziunea, cum este cazul postului Prima TV, iar pentru altele nu mai există speranţă. Serialele de comedie sunt urmărite în proporţii echilibrate de femei şi de bărbaţi.
„Trăsniţi din NATO” se poate lăuda cu audienţe în creştere semnificativă odată cu noul sezon, cel cu numărul 12. Este cel mai vechi sitcom românesc din grilele TV şi îi are în distribuţie pe actorii: Livia Taloi, Iuliana Mărgărit, Cătălin Marin, Desire Malonga, Constantin Zamfirescu, Bogdan Dumitrescu, Grig Chiroiu şi Toni Ionescu.
În prima lună din acest an, „Trăsniţi din NATO” avea, în medie pe minut, 132.500 de telespectatori (1,16% puncte de rating), dar cifrele s-au îmbunătăţit în următoarea perioadă. Pentru luna februarie, ratingul s-a dublat, ajungând la 270.000 de privitori (2,35%), iar în martie a continuat să crească până la 366.000 de telespectatori (3,16%).
O treime dintre privitorii sitcomului au vârsta cuprinsă în intervalul 25-44 de ani, iar 32% din aceştia au între 45 şi 59 de ani. În ceea ce priveşte şcolarizarea, peste jumătate din publicul serialului (55%) are studii medii, iar 20% din telespectatori au urmat cursurile unei instituţii de învăţământ superior.
„Nimeni nu-i perfect” a început bine noul sezon
Pentru „Nimeni nu-i perfect”, noul sezon a venit cu un spor de audienţă comparativ cu reluările difuzate în lunile ianuarie şi