„Actionarii nostri au investit puternic in infrastructura si ne-au oferit finantari pe masura necesitatilor. Atragem depozite pe plan local, dar banca-mama ne ofera sprijin si in aceasta perioada. Nu avem probleme de finantare, iar in perioada urmatoare vom lansa o campanie pe credite, pentru a dezvolta portofoliul", a spus pentru ZIARUL FINANCIAR Murat Atay, care a fost numit recent la conducerea operatiunilor locale ale Garanti.
In urma cu circa doi ani turcii au lansat o campanie agresiva de crestere pe retail, dupa ce avusesera timp de mai multi ani o prezenta discreta, fiind concentrati pe zona clientilor corporativi.
Garanti, una dintre cele mai mari banci din Turcia, cu active de peste 40 de miliarde de euro, opereaza pe plan local printr-o sucursala, insa este in proces de a obtine o licenta bancara de la BNR.
La sfarsitul anului trecut Garanti avea active pe plan local de 450 de milioane de euro. Portofoliul de clienti a urcat puternic, de la cateva mii in 2007 la 50.000 in decembrie trecut, in special in urma achizitiilor pe zona de retail. Pana la sfarsitul acestui an portofoliul ar trebui sa ajunga la 150.000 de clienti.
„Tintim o crestere cu 40% a activelor anul acesta", spune Atay. Banca este deocamdata un jucator de talie mica, cu o cota de piata de 0,5%, in conditiile in care activele totale din sistem se ridicau la sfarsitul anului trecut la aproape 79 de miliarde de euro.
Seful Garanti spune ca in prezent calitatea portofoliului de credite este foarte buna, in conditiile in care politica de finantare a fost prudenta in trecut.
Totusi, el afirma ca banca este gata sa discute cu clientii care intampina dificultati in respectarea graficului de rambursare, in conditiile in care situatia economica se deterioreaza.
Murat Atay spune ca dezvoltarea afacerilor este in plan. Pe fondul investitiilor semnificative pentru