» Parlamentul European a demarat o campanie integrata in toate tarile UE pentru a se asigura ca dezbaterile electorale vor fi canalizate pe probleme ce tin de atributiile PE.
» Atrase de ideea "cuplarii" campaniei pentru PE cu o campanie timpurie pentru Presedintie, partidele sunt inclinate insa mai degraba spre problemele interne.
In contextul reducerii constante a participarii la vot, Parlamentul European a demarat o campanie pentru a-i stimula pe alegatorii din tarile membre UE sa-si exercite dreptul de vot, fiind identificate zece teme principale care sa fie promovate pe durata campaniei. Este vorba de energie si schimbari climatice, piete financiare, siguranta cetateanului, cercetare, bugetul UE, protectia consumatorului, migratie, antidiscriminare, standardizare si, respectiv, surse de energie pentru transport. Toate, sub forma unor intrebari menite sa declanseze dezbateri. In urma unor studii care au incercat sa identifice temele definitorii, fiecarei tari i-au revenit cate patru teme, in cazul Romaniei fiind vorba despre energie, protectia consumatorului, migratie si bugetul UE.
Partidele romanesti sunt insa pregatite sa atinga doar tangential aceste teme, accentul cazand tot pe problemele interne, de la criticarea Guvernului la situatia lui Gigi Becali.
"Stanga rezolva criza"
La PSD, campania pentru europarlamentare va combina temele europene cu cele interne, valabile indiferent de tipul de scrutin, precum pensiile si salariile. Campania va fi centrata pe doua idei: importanta reprezentarii la nivel european si, respectiv, capacitatea stangii de a rezolva criza. "Este absolut necesar sa explicam de ce conteaza reprezentarea europeana pentru fiecare cetatean, ceea ce va duce si la intarirea motivatiei de a se prezenta la urne", ne-a declarat Bogdan Niculescu Duvaz, purtatorul de cuvant al PSD. Social-democratii le vo