Ştim cu toţii ce se vinde prost în America de azi. Mai toate.
În domeniul imobiliar, criza e cumplită.
Candy Spelling se milogeşte să dea mai pe nimic un conac în Holmby Hills; cere numai 150 de milioane de dolari. Poate o să găsească cumpărător la 100 de milioane. Biata Candy Spelling, câţi nu sunt ca ea? Întregul look material al Americii reflectă vegetativitatea consumului şi lipsa de încredere a cumpărătorilor. Intri în casa unui vecin în America de azi, vezi criza din prag: mobilele sunt vechi de şapte ani ori mai mult, televizorul e vechi de cinci ani ori mai mult, Blackberries şi alte electronice, de doi ani cel puţin, automobilele familei n-au fost înlocuite de trei, cinci, şapte ani. Ca pe vremea Marii Depresii, lumea reînvaţă să aprecieze nu obiectele noi, ci cele durabile, pe care să te bazezi şi vechi.
Dar ce se vinde bine ori chiar mai bine ca înainte?
După US NEWS AND WORLD REPORT, articole de pe lista celor "Zece mărfuri câştigătoare în timpul recesiei":
- Ciocolata Hershey - au crescut profiturile cu 50% (hai să ronţăim ciocolată pe drum spre oficiul pentru şomeri, dă caldură trupului şi fantezii sexuale consumatorului).
- McDonald's - au crescut profiturile cu 7%, printr-o ofertă generoasă de meniuri nesănătoase, care te pot ţine sătul o zi întreagă pentru preţuri între 3 şi 6 dolari. Se vorbea de carnea tocată cu grăsime chimică în ea ca de o otravă? La loc diagnosticul. Tocătura umple stomacul, şi adipozitatea, se ştie, e o rezervă organică bună de avut când ţi-e foame. Nu mănânci, ai de unde să slăbeşti la loc.
Apropo de cum să mâncăm ca să ne ardă mai puţin la portofel: să ne creştem propriile roşii şi castraveţi. Michelle Obama ne invită pe toţi la inaugurarea grădiniţei ei de legume, în curând plantate pe pajiştea Casei Albe - cuplul prezidenţial va mânca castraveţi, lăptu