Gabriel Marin, directorul executiv al companiei, are ca principală strategie de business pentru 2009 preluarea clienţilor de la companiile falimentare. Singurele reduceri de cheltuieli ale companiei Omnilogic, pe fond de criză, sunt cele pentru marketing şi deplasări Absolvent al Facultăţii de Cibernetică în 1984, Gabriel Marin se angajează în acelaşi an ca programator la Fabrica de Calculatoare, renumita societate de stat din domeniul IT - I.C.E. Felix. Un an mai târziu, preia aceeaşi funcţie la Romcontrol Data, care era atunci o companie româno-americană deţinută în proporţie de 50% de către un consorţiu american.
„Am ajuns acolo fără să fiu membru de partid, ceea ce era un lucru incredibil la vremea aceea“, explică el.Intrarea în afaceri şi-o face în 1990, când demisionează de la Romcontrol Data şi se asociază cu trei prieteni, pentru a crea propria firmă de IT. „Firma se numea «Scop» şi era împărţită egal între noi. Ulterior, s-a divizat în trei ramuri şi apoi fiecare dintre noi a plecat pe drumul lui”. Marin a părăsit firma în 1992, pentru a infiinţa Omnilogic, însă spune că a preferat să rămână doar angajat, în funcţia de director executiv.
Iar ascensiunea firmei nu a întârziat să apară. În 2008, spre exemplu, cifra de afaceri a companiei Omnilogic a trecut de 100 de milioane de euro, nivel care o situează la o cotă de piaţă de aproximativ 14%. „Piaţa IT locală se află undeva între 600 şi 800 de milioane de euro, e foarte dificil să faci o apreciere în această perioadă volatilă”, explică Marin. În 2008, marja profitului brut al companiei a fost de aproximativ 8%, iar profitul net s-a situat la circa 4-5% , adaugă Marin.
Recesiune sau creştere?
Pentru acest an, Marin preconizează o scădere cu aproximativ 40% a pieţei IT şi apreciază că Omnilogic poate evolua oriunde între o scădere de 20% şi o creştere d