„Pana acum si-au aratat intersul pentru construirea brandului turistic al Romaniei firme din SUA, Anglia, China, Franta, Germania si Indonezia, care solicita un timp mai mare pentru finalizarea proiectului", a spus Stefan Lungu, director de comunicare in cadrul Ministerului Turismului.
Suma pusa la dispozitie pentru construirea brandului este de 2 mil. euro, in prima licitatie internationala din aprilie, una dintre conditiile participarii firmelor specializate pe consultanta in brand fiind experienta anterioara intr-un astfel de proiect de brand. Aceasta conditie impiedica operatorii locali de consultanta de brand sa participe in mod independent la licitatie, alternativa lor fiind cea a unei asocieri cu o firma internationala.
„Dat fiind faptul ca firmele romanesti nu au experienta in realizarea unui brand turistic nu pot intra direct in licitatie. Insa, deja am fost anuntati de unele companii locale care s-au asociat cu companii internationale pentru a participa la licitatie", a declarat Lungu.
Primele patru nume de pe piata locala de branding sunt Brandient, BrandTailors, Grapefruit si Branzas Design. Anularea licitatiei a venit in urma sesizarii facute de International Advertising Association (IAA), unul dintre consultantii care au contribuit la realizarea caietului de sarcini, pe motiv ca termenul de finalizare a proiectului este prea scurt, ceea ce ar putea duce la „imposibilitatea incheierii contractului".
Alaturi de IAA, au mai participat la elaborarea caietului de sarcini Uniunea Agentiilor Publicitare din Romania si Asociatia Romana a Profesionistilor in Relatii Publice.
Una dintre conditiile impuse participantilor la licitatie este ca acestea sa mai fi realizat un proiect de brand turistic, a carui valoare sa fi fost peste 30% din valoarea pusa la dispozitie pentru brandul Romaniei.
Mai mult, media cifrei de afaceri pe ult