Producatorul de vin Vincon Vrancea a inregistrat in primele trei luni ale acestui an vanzari de 25,2 mil. lei (6 mil. euro), in crestere cu 3% comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut.
"Acest inceput de an a fost unul foarte dificil pentru industria vinului care s-a confruntat pe de o parte cu probleme cauzate de stoparea creditari de catre banci, aspect care a afectat atat producatorii, cat si distribuitorii acestora, iar pe de alta parte, inceputul de an a fost dificil si pentru consumatori, care au devenit mult mai atenti la produsele cumparate", a spus Danut Ghejan, sales & marketing director al Vincon Vrancea.
Pentru perioada Pastelui, Vincon mizeaza pe vanzari mai mari cu 10% comparativ cu perioada similara din 2008.
"Tinand cont ca in decembrie 2008 - ianuarie 2009 piata totala de vin a crescut cu 8% fata de aceeasi perioada a anului trecut, estimam ca si in perioada de Paste vanzarile vor avea de asemenea un trend ascendent fata de perioada de Paste a anului 2009", a mai spus Ghejan.
In prezent, circa 35% din vanzarile companiei se deruleaza prin restaurante si hoteluri, in conditiile in care numarul de produse noi lansate "nu va mai fi atat de mare ca in anii anteriori".
"Unul dintre cei mai importanti factori care vor influenta activitatea producatorilor de vin din Romania il reprezinta creditarea de catre banci, element foarte important pentru continuarea investitiilor incepute de majoritatea producatorilor romani. De asemenea, este important ca statul roman sa continue activitatile de promovare a produselor romanesti, vinul fiind unul dintre produsele relevante pentru tara noastra", a mai spus reprezentantul Vincon Vrancea.
Vincon este al treilea producator care anunta rezultatele din primul trimestru dupa Murfatlar si Agroindustriala Bucium. Astfel, Murfatlar a anuntat o crestere de 20% in martie 2009 fata de mart