In plina criza economica, cand principalul obiectiv al companiilor aeriene a devenit cresterea numarului de pasageri, si nu profitul, compania aeriana ungara Malev are o tinta indrazneata: un avans de 15% al numarului de pasageri transportati din si catre Romania, pana la circa 250.000 de persoane.
“De la piata din Romania mereu asteptarile au fost foarte mari, dar si realizarile, piata romaneasca fiind ce-a de-a doua ca marime in functie de venituri, dupa Germania, si prima ca numar de zboruri. Astfel, cu cele 64 de zboruri saptamanale pe care le vom avea incepand din 1 iunie, obiectivul propus este unul realizabil”, a declarat, pentru Wall-Street, Madalina Cretu (foto), country manager Malev Romania.
Anul trecut, operatorul aerian a transportat pe cursele din si catre Romania 218.000 de pasageri, in crestere cu 20% fata de 2007, iar la nivel de grup Malev a transportat 3,2 milioane de pasageri catre cele 50 destinatii in care opereaza.
Reprezentantul Malev considera ca flexibilitatea este principala calitate pe care o companie aeriana trebuie sa o transmita pe timp de criza. “Anul acesta va fi o competitie foarte mare pe numarul de pasageri, si nu pe venituri. Daca pana acum exista o concurenta intre companiile traditionale si operatorii low-cost, acum toata lumea se lupta cu toata lumea. Principalii castigatori ai crizei vor fi cei care vor sti sa speculeze momentul, cei flexibili care isi vor dezvolta produsele regionale, precum si aceia care vor beneficia de aliante si parteneriate”, a mai declarat oficialul Malev, care a adaugat ca scara valorilor in industrie va fi complet modificata dupa aceasta perioada.
Malev zboara in prezent catre cinci destinatii din Romania- Bucuresti, Cluj-Napoca, Targu-Mures, Timisoara si Iasi- compania neintentionand intr-un viitor foarte apropiat introducerea unei a sasea destinatii. “Fiecare destinatie di