Retailerul german de bricolaj Hornbach, care a intrat pe piata romaneasca in anul 2007, a investit 19 mil. euro in primul sau magazin din afara Capitalei, la Brasov, inaugurat luna trecuta, si a ajuns la investitii totale de 100 mil. euro la nivel local.
Unitatea are o suprafata de vanzare de 22.000 de metri patrati si este al treilea magazin al retelei in Romania.
Primele doua unitati Hornbach, inaugurate in Bucuresti, au implicat investitii totale de 63 mil. euro, iar compania va ajunge la trei unitati in Capitala cel mai probabil anul viitor, dupa inaugurarea unui magazin pe spatiul fostului complex de magazine Prisma.
Germanii au achizitionat acest spatiu in anul 2007, cand au preluat mai multe terenuri de 150.000 de metri patrati si imobilele fostului complex Prisma de pe DN1 de la doua companii intrate in faliment, pentru 20 mil. euro. In acest moment, Hornbach intentioneaza sa vanda o parte din aceste terenuri unui alt retailer, vizand dezvoltarea unui parc comercial in fosta unitate Prisma.
Hornbach nu a comunicat pana acum valoarea vanzarilor sale pe piata romaneasca.
Cei mai mari competitori ai sai sunt Praktiker, Bricostore, BauMax si Obi, pe o piata estimata la 2-3 miliarde de euro. Anul trecut, investitiile retailerilor internationali de profil in expansiune au fost de 170 mil. euro.
Intensificarea competitiei pe piata, dar si dificultatile cu care se confrunta in prezent sectorul constructiilor si cel imobiliar din cauza lipsei de finantari pentru proiecte ar putea diminua avansul vanzarilor companiilor din retailul de bricolaj.
Retailerul german de bricolaj Hornbach, care a intrat pe piata romaneasca in anul 2007, a investit 19 mil. euro in primul sau magazin din afara Capitalei, la Brasov, inaugurat luna trecuta, si a ajuns la investitii totale de 100 mil. euro la nivel local.
Unitatea are o sup