Cinci români răpiţi, ultimele victime ale eşecului misiunilor internaţionale din Golful Aden. Sursa: Reuters
Capturarea, sâmbătă, a unui remorcher italian cu 16 membri ai echipajului la bord, printre care şi cinci români, ridică numeroase semne de întrebare privind eficienţa misiunii internaţionale de combatere a pirateriei în apele din largul coastelor somaleze. Patru din cei cinci marinari sunt din Constanţa şi au fost trimişi în voiaj prin agenţia Bran Crewing din localitatea Ovidiu. Marius Aragea - motorist, Dorel Gheor ghe - ajutor mecanic, Nicuşor Marinescu - ofiţer 1 mecanic şi Adrian Gîlcă - timonier, alături de un alt marinar roman, 10 italieni şi un croat formau echipajul remorcherul capturat de piraţi, SV Buccaneer.
Atacaţi în ape „sigure”
Nava veche, care tracta şi două barje goale, naviga cu doar 4 noduri spre Italia, iar în golful Aden, deşi circula prin culoarul de securitate, a fost victimă sigură pentru piraţii dotaţi cu şalupe rapide şi armament de ultimă generaţie, spune reprezentantul Federaţiei Internaţionale a Transportatorilor (ITF) în România, Adrian Mihălcioiu. Remorcherul a fost atacat cu focuri şi capturat, deşi la doi paşi de culoar se afla o navă militară americană.
Autorităţile române ţin în permanenţă legătura cu armatorul şi cu partea italiană, până când piraţii somalezii vor cere o răscumpărare, cel mai probabil în următoarele două săptămâni. Adrian Mihăl cioiu susţine că singura soluţie pentru eradicarea pirateriei în estul Somaliei e „intervenţia forţelor ONU pe uscat, acolo unde sunt organizaţi răpitorii”.
La această oră, 10 marinari români sunt captivi în Somalia şi un alt marinar este răpit în Nigeria. (Feri Predescu).
Cu un pas înaintea NATO
Piraţii somalezi recurg la noi metode de capturare a vaselor comerciale care tranzitează Golful Ad