Subcompactele produse de Toyota, Honda şi Daimler AG au obţinut rezultate modeste în cadrul unor teste ce presupun coliziunea frontală cu un sedan de clasă medie, potrivit IIHS (Insurance Institute for Highway Safety - SUA).Institutul a efectuat trei teste la ciochirea faţă în faţă între o maşină de clasă mică şi una de clasă medie, produse de aceeaşi companie.Testele au demonstrat faptul că dimensiunea şi masa vehiculelor contează foarte mult în privinţa gradulu
Subcompactele produse de Toyota, Honda şi Daimler AG au obţinut rezultate modeste în cadrul unor teste ce presupun coliziunea frontală cu un sedan de clasă medie, potrivit IIHS (Insurance Institute for Highway Safety - SUA).
Institutul a efectuat trei teste la ciochirea faţă în faţă între o maşină de clasă mică şi una de clasă medie, produse de aceeaşi companie.
Testele au demonstrat faptul că dimensiunea şi masa vehiculelor contează foarte mult în privinţa gradului de siguranţă pe care o maşină îl oferă în cazul unor coliziuni.
Americanii de la IIHS au evitat utilizarea SUV-urilor pentru aceste teste şi au apelat la automobilele de clasă medie, tocmai pentru a evidenţia cat de important este un plus de masă şi dimensiune.
Institutul a ales perechi de modele din anul 2009 ale constructorilor Daimler, Toyota şi Honda.
Astfel, Honda Fit, Smart Fortwo şi Toyota Yaris, care s-au comportat foarte bine la testele separate, au avut rezultate îngrijorătoare în cadrul coliziunii frontale cu Honda Accord, Mercedes clasa C şi Toyota Camry.
Un test similar a fost efectuat la jumătatea anului trecut, de către Clubul Auto German si ADAC, care au ales un crash test mai putin obisnuit: SUV-ul Audi Q7 contra micutului Fiat 500, in coliziune frontala la o viteza de 56km/h.
Şi rezultatele acestui test s-au dovedit a fi ingrijoratoare