2009 a adus primele scaderi in vanzarile unor companii mari de distributie din sectorul bunurilor de larg consum, dupa ce in anii anteriori acestea au vazut numai cresteri de peste 10%, impulsionate de dezvoltarea consumului.
"In moneda locala, vanzarile pe piata convenience (magazine mici, de proximitate, si benzinarii - n. red.) au scazut in primele 3 luni cu 7-15% fata de aceeasi perioada din 2008. Am observat ca toate magazinele din acest sector sunt afectate de o scadere generala de 5%-20%", a afirmat Narcis Mihai, directorul general al Lekkerland Romania, cea mai mare companie de distributie in convenience de pe piata. Lekkerland a realizat in ultimii trei ani o crestere a afacerilor de la 11 la aproximativ 60 mil. euro.
Distribuitorii sunt afectati si de inchiderea unor magazine mici, pe fondul inrautatirii mediului economic si al extinderii agresive a retelelor internationale.
"Numarul clientilor din comertul traditional continua sa se reduca in acest an", a declarat Wael El Ghadban, directorul general si actionar al companiei Top Brands Distribution, al doilea mare distribuitor de bunuri de larg consum de pe piata, cu vanzari de 315 mil. euro.
"In acest an vanzarile noastre au continuat sa creasca, dar nu putem spune neaparat ca a fost o crestere naturala, adusa de dinamica pietei, ci trebuie mentionat faptul ca in 2008 noi ne-am extins aria de acoperire a distributiei, ceea ce genereaza efecte in prezent", a precizat el.
Afacerile celor mai mari zece distribuitori de bunuri de larg consum din Romania, au crescut in ultimii doi ani cu un ritm de 15-20%.
2009 a adus primele scaderi in vanzarile unor companii mari de distributie din sectorul bunurilor de larg consum, dupa ce in anii anteriori acestea au vazut numai cresteri de peste 10%, impulsionate de dezvoltarea consumului.
"In moneda locala, vanzarile pe piata