Cheltuielile globale de publicitate vor scadea cu 6,9% anul acesta, pana la 453 miliarde de dolari, iar Internetul va ramane singurul segment care va creste, arata ultimele estimari ZenithOptimedia, date marti publicitatii, potrivit Reuters. Conform celor mai noi predictii ale ZenithOptimedia, piata central si est-europeana va inregistra cea mai accentuata scadere, iar declinul global va incetini spre sfarsitul anului. Piata ar putea cunoaste un reviriment in 2010.
ZenithOptimedia, parte a grupului de comunicare Publicis, afirma ca acest declin este cauzat de "problemele economice fara precedent", care au dus la scaderea increderii in mediul corporatist si la decizia multor consumatori de a amana achizitii mari.
Raportul ZenithOptimedia vine dupa ce, in decembrie, agentia preconiza o stagnare a pietei globale de publicitate in 2009.
UPDATE Potrivit unui comunicat remis HotNews.ro, scaderea cea mai redusa a cheltuielilor publicitare se va inregistra in America Latina (-2%). In Europa Occidentala, scaderea va fi de 6,7%. In Europa Centrala si de Est, ZenithOptimedia se asteapta la cheltuieli de circa 30,1 miliarde dolari in 2009, comparativ cu 35 de miliarde anul trecut.
Informarea Zenith precizeaza ca "ne aflam la mijlocul unei perioade de deteriorare rapida a cheltuielilor publicitare. Scaderea a inceput in trimestrul 3 al anului 2008, s-a accelerat in ultimul trimestru, iar primul trimestru al anului 2009 a fost cel putin la fel de dur ca precedentul. Pe masura ce intram in trimestrul 2, vizibilitatea pe termen lung este limitata, deoarece majoritatea clientilor de publicitate asteapta pana in ultimul moment sa-si confirme angajamentele."
ZenithOptimedia apreciaza ca publicitarii si-ar recastiga increderea in cazul in care guvernele reusesc sa rezolve cauzele problemelor ce afecteaza pietele financiare si daca p