"Trăim în România, şi asta ne ocupă tot timpul." La baza acestor vorbe poate sta o statistică a CFR Călători, care ne spune că în primele trei luni ale anului, trenurile au întârziat deja 313 zile.
Nenumăratele restricţii de viteză impuse de infrastructura feroviară, cauzele externe sistemului feroviar şi defecţiunile locomotivelor sau vagoanelor au determinat în primele trei luni ale anului întârzieri de sute de mii de minute la trenurile de călători care circulă zilnic în România.
Dacă anul trecut autorităţile dădeau vina pe ger sau pe zăpadă, primele trei luni ale acestui an nu au mai fost înregistrate astfel de fenomene, însă întârzieri tot au avut loc. În ciuda înregistrării zilnice a mii de minute întârziere, nimeni nu este penalizat sau sancţionat, aşa cum se făcea pe vremuri.
"Pe timpul lui Ceauşescu, dacă trenul ajungea cu întârziere sau nu pleca la timp din gară, venea şi îţi făcea Notă şi îţi oprea din bani la salariu. Atunci se ştia pe unde se lucra, iar întârzierile erau anunţate, nu ca acum", a declarat Mihai Dumitru, ceferist pensionar, fost impegat şi dispecer.
În prezent, călătorii nemulţumiţi pot depune plângere la Serviciul Relaţii cu Publicul al SNTFC CFR. "Fiecare caz de întârziere este analizat în mod distinct, iar în funcţie de cauzele care au condus la întârzierea trenului, călătorii pot beneficia de compensaţii din tariful de transport", potrivit CFR Călători.
STATISTICĂ
"CFR Călători pune în circulaţie zilnic un număr mediu de 1.560 trenuri de călători care parcurg cumulat un număr de aproximativ 176.000 de kilometri. Timpul total de circulaţie zilnică a trenurilor de călători este în medie de 240.000 de minute. Raportat la aceste valori, se înregistrează o întârziere medie zilnică de aproximativ 5.000 de minute, rezultând o medie de 3,2 minute de întârziere/tren", potrivit