Criza a lovit puternic în acest an piaţa auto. Înmatriculările de automobile noi au căzut cu 60% în primul trimestru, la 29.121 de unităţi, în timp ce înregistrările de maşini rulate au avansat cu 80%, la 76.788 de unităţi. În martie s-au înmatriculat puţin peste 8.000 de automobile noi şi aproape 53.000 de maşini second-hand. Situaţia este invers faţă de anul trecut, când în primul trimestru se înmatriculaseră 74.036 de maşini noi şi doar 42.716 automobile second-hand. În luna martie, intrările în circulaţie ale maşinilor noi au scăzut cu aproape 65%, de la 23.112 autoturisme în martie 2008 la 8.123 de unităţi în luna corespunzătoare din acest an, potrivit datelor Direcţiei Regim Permise şi înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV).
În cazul maşinilor rulate, înregistrările au crescut de trei ori şi jumătate în a treia lună a acestui an, la 52.897 de unităţi, în condiţiile în care în martie 2008 au intrat în circulaţie 14.708 automobile second-hand.
REVIRIMENT TIMID
Comparând datele aferente lunii martie cu cele din februarie, se observă totuşi o uşoară creştere a înmatriculărilor de autoturisme noi (+13%), de la 7.183 de unităţi la 8.123 de exemplare. Majorarea este însă nesemnificativă dacă ne uităm la numărul maşinilor second-hand. Piaţa maşinilor rulate a crescut de trei ori în martie, comparativ cu februarie, de la 17.950 de unităţi la 52.897 de unităţi.
NOU VERSUS VECHI
Statisticile DRPCIV arată că cea mai bine vândută marcă, pe segmentul autoturismelor noi, a fost Dacia, care a totalizat 7.012 unităţi în primul trimestru, în scădere cu 67% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.
Clasamentul celor mai bine vândute maşini noi este completat de Volkswagen, cu 3.530 de unităţi (-37,5%) şi de Skoda, cu 2.241 de înmatriculări (-67%).
Volkswagen este, de asemenea, cea mai bine vândută marcă de pe pi