Aproximativ 50% din asociaţiile de locatari din Craiova afişează plata întreţinerii pe vechile liste, mai puţin explicite cu cheltuielile pe care le suportă oamenii.
Reprezentanţii Serviciului coordonare asociaţii de proprietari din cadrul Primăriei Craiova au recomandat acestora, încă de anul trecut, să afişeze liste de plată conforme cu legea. Pentru o mai bună instruire, îndemnul respectiv a fost însoţit şi de un exemplar, fiindcă acest format ar arăta mai clar cum sunt cheltuiţi banii proprietarilor. „Formularul utilizat de asociaţii trebuie să respecte conţinutul minimal de informaţie şi normele metodologice de întocmire“, spune adresa primăriei. Numai că la doi ani de la apariţia cadrului legal de funcţionare a asociaţiilor, respectiv Ordinul nr. 1969/2007, şi la trecerea a peste un trimestru de la datarea adresei cu pricina, multe dintre asociaţiile craiovene afişează cu totul alt model. „Prin OMEF - anexa 2 toate persoanele juridice fără scop patrimonial sunt obligate, începând din 1 ianuarie, să-şi ţină contabilitatea la fel ca şi firmele. În această categorie intră ONG-urile, fundaţiile, asociaţiile de proprietari. În privinţa listei de plată, cei de la primărie au spus că poate fi adaptată în funcţie de specific şi nevoi. Important este să conţină toate rubricile, chiar dacă nu arată ca modelul înaintat de primărie“, a spus Vasile Calciu, administrator la Asociaţia L2 Brazdă.
Atâta timp cât nimeni nu îi trage de mânecă, unii preşedinţi şi comitetul ales nu prea se înghesuie să dea curs cerinţelor legii şi serviciului coordonator. Când un locatar nemulţumit mai reclamă şi câte un inspector verifică, singura măsură pentru început este o recomandare trecută într-un proces-verbal: „În termen de... afişaţi cotele de contribuţie la cheltuielile asociaţiei de proprietari conform listei de plată prevăzute în Ordinul nr. 1.969/2007, anexa 2“. Dacă