Anul 2008 a insemnat pentru Ursus Breweries, unul din cei mai importanti producatori interni de bere o crestere a afacerilor de aproximativ opt ori peste nivelul de dezvoltare al pietei, de aproximativ 5%. Pentru anul acesta, producatorul de bere se asteapta la o stagnare a industriei de profil si la o incetinire a ritmului de crestere a afacerilor, potrivit lui Stephan Maria Weber, presedintele Ursus Breweries.
“2009 va fi un an mai dificil, cu o lupta grea. Piata de bere este conditionata de vreme si de situatia economica. Este dificil sa estimez cum va evolua consumul de bere in urmatoarele luni, insa cred ca vom vedea o stagnare a acestei industrii in 2009 si nu crestere. De asemenea, nu stiu daca vom mai inregistra un ritm de crestere de doua cifre”, declara Stephan Maria Weber (foto).
Ursus Breweries, subsidiara a SABMiller plc, a raportat in 2008 o crestere a afacerilor de aproximativ opt ori peste nivelul de dezvoltare al pietei, de 4-5%.
Potrivit lui Weber, toate brandurile din portofoliu au intregistrat cresteri ale vanzarilor si cotelor de piata. Astfel, Timisoareana detine o cota de 15% per total piata, in timp ce Ursus este lider pe segmentul premium, cu o cota de piata de 35%.
“Piata de bere si-a incetinit ritmul de crestere spre finalul anului trecut, insa performanta noastra este inca buna. Criza a lovit mai tarziu piata romaneasca de bere. Cu o mica intarziere, am vazut o scadere a vanzarilor in piata incepand cu luna noiembrie. Insa, brandurile puternice vor fi cele care vor iesi invingatoare din aceasta perioada dificila, si aici ma refer la calitatea berii si claritatea comunicarii”, afirma Weber.
Piata berii, crestere sub 10% in 2009
Continuarea investitiilor si in 2009
Pentru acest an, Weber afirma ca Ursus va continua investitiile, in special in zona de marketing, dupa ce compania a finalizat