Cheltuielile globale pe segmentul publicitatii vor scadea in 2009 la cel mai scazut nivel din ultimii 29 de ani, pe masura ce criza economica globala reduce increderea clientilor, iar afacerile continua sa taie bugetele de marketing, scrie presa internationala.
Cheltuielile vor scadea cu 6,9%, la 453,2 mld. dolari (341,2 mld. euro). Cheltuielile din SUA vor scadea cu 8,7%, comparat cu estimarile initiale de 6,2%, au declarat oficialii Zenith, companie de consultanta pe segmentul achizitiilor de publicitate. Cheltuielile pe publicitate vor scadea de la cel mai inalt punct atins in 2008 ca urmare a crizei economice globale, fapt care a fortat compania Zenith sa reduca estimarile pentru a treia oara in ultimele sase luni. In timp ce Zenith a anticipat scaderi in Statele Unite si Europa de Vest in decembrie, nu a putut aprecia reducerile din Brazilia si Rusia.
Internetul va reprezenta singurul mediu in care cheltuielile vor continua si vor creste, sustinut in principiu de motoarele de cautare precum gigantul Google. Cheltuielile online ar putea creste cu 8,6%, la 54,3 mld. dolari (40,8 mld. euro). In Statele Unite, publicitatea online bazata pe cautari va creste cu 9%, in timp ce publicitatea din ziare sau reviste va scadea cu 1,8%.
Cheltuielile globale pe segmentul publicitatii vor scadea in 2009 la cel mai scazut nivel din ultimii 29 de ani, pe masura ce criza economica globala reduce increderea clientilor, iar afacerile continua sa taie bugetele de marketing, scrie presa internationala.
Cheltuielile vor scadea cu 6,9%, la 453,2 mld. dolari (341,2 mld. euro). Cheltuielile din SUA vor scadea cu 8,7%, comparat cu estimarile initiale de 6,2%, au declarat oficialii Zenith, companie de consultanta pe segmentul achizitiilor de publicitate. Cheltuielile pe publicitate vor scadea de la cel mai inalt punct atins in 2008 ca urmare a crizei economic