Preţuri de cazare cu până la 20% mai scăzute şi oferte mai variate pentru turismul de weekend sunt armele cu care pensiunile agroturistice speră să gonească criza din bătătură.Succesul turismului de afaceri înregistrat de Capitală şi de oraşele mari le-a făcut cu ochiul şi pensiunilor turistice care începuseră să ofere, pe lângă cazare şi masă, şi facilităţi pentru turiştii business. Proprietarii cabanelor si vilelor cochete cocoţate în vârf de munte au investit ze
Preţuri de cazare cu până la 20% mai scăzute şi oferte mai variate pentru turismul de weekend sunt armele cu care pensiunile agroturistice speră să gonească criza din bătătură.
Succesul turismului de afaceri înregistrat de Capitală şi de oraşele mari le-a făcut cu ochiul şi pensiunilor turistice care începuseră să ofere, pe lângă cazare şi masă, şi facilităţi pentru turiştii business. Proprietarii cabanelor si vilelor cochete cocoţate în vârf de munte au investit zeci de mii de euro în săli de conferinţe, care, în prezent, sunt goale în mare parte a timpului. Dacă anul trecut companiile îşi duceau angajaţii în teambuildinguri, acum numărul firmelor care apelează la astfel de activităţi s-a redus drastic. „În 2008, aveam cel puţin trei grupuri pe lună din cadrul companiilor, anul acesta am avut două, trei grupuri până în prezent“, spune Liliana Ursu, proprietara pensiunii Muntele Rece din Bran. „Chiar de curând am avut un grup care rezervase camerele, stabilisem şi meniul şi ne-au sunat pe ultima sută de metri să anuleze, motivând că vor face trainingul cu angajaţii la ei în fabrică“, adaugă aceasta. În primele trei luni ale acestui an, gradul mediu de ocupare a pensiunii a fost de 20%, lucru care nu-i ajută pe proprietari nici măcar să-şi acopere cheltuielile.
„În primă fază, sunt afectate de criză pensiunile mari, cu peste zece camere, cele cu săli de seminarii şi miniconferinţ