Criza economica pare sa aiba efecte benefice asupra pietei locale de coaching, problemele financiare si organizationale carora trebuie sa le faca fata companiile determinandu-i pe manageri sa apeleze din ce in ce mai mult la serviciile de coaching.
Indiferent ca este vorba de life coaching, prin intermediul caruia managerii cauta sa-si gaseasca echilibrul in plan personal, sau de executive coaching - serviciu de consiliere destinat managerilor care vor sa atinga anumite tinte de business, oamenii din companii care detin puterea sunt dispusi sa scoata mii de euro din buzunar pentru a deveni mai competitivi.
Desi organizatiile au redus sau eliminat bugetele destinate formarii si dezvoltarii profesionale ale angajatilor, cererea pentru serviciile de coaching a crescut in primele trei luni ale acestui ani, potrivit lui Horea Murgu, fostul presedinte al Asociatiei Romane pentru Coaching (ARC).
In ARC sunt inscrisi circa 50 de specialisti in coaching, care au o anumita atestare profesionala sau se afla in curs de atestare la una dintre grupurile internationale de profil, cum ar fi International Coaching Federation, International Association of Coaching , European Coaching Federation sau European Coaching Institute ( prezenta si in Romania).
Obtinerea unui atestat in coaching presupune parcurgerea mai multor etape: plata unei taxe de circa 3.000 de euro, 100 de ore de practica tinute pentru opt clienti si 60 de ore de formare cu un coach deja acreditat.
Taxa de 3.000 de euro pe care trebuie sa o achite o persoana pentru a deveni coach poate fi recuperata destul de repede, in conditiile in care o sedinta de coaching, cu o durata de o ora, costa cel putin 50 de euro.
Mihai Stanescu, managing partner la firma de coaching RoCoach, castiga in medie 200 de euro pentru o ora de coaching, iar in executive coaching pretul ajunge si la 250 de