Perioada sarbatorilor de Paste ar putea aduce o crestere de 50% a vanzarilor online cu plata prin card, dupa ce in primul trimestru aceste tranzactii au atins valoare de 18,57 milioane euro, in crestere cu 58,9% mai mult fata de perioada similara a anului trecut, a anuntat Agentia de Plati Electronice din Romania (APERO).
APERO considera ca evolutia din ultimele luni confirma faptul ca e-commerce-ul este unul dintre domeniile economiei romanesti influentat pozitiv de criza economica, dar aceasta nu a atins nivelul maxim al pietei, unde poate fi inregistrata o crestere de 90% fata de momentul actual.
In primele trei luni din 2009 s-au realizat mai multe tranzactii decat in trimestrul I din 2007 si trimestrul I din 2008, luate laolalta. In T1 din 2009 s-au incheiat 255.925 de tranzactii, in timp ce in primul trimestru din 2007 si 2008 s-au inregistrat 60.983 si, respectiv, 148.923 de tranzactii. Din numarul total de tranzactii incheiate in primele trei luni ale anului aproape 70% au fost facute in lei.
“Numarul total de carduri din Romania depaseste patru milioane, dar au fost activate foarte putine, aproximativ 20.000, din aceasta cauza obiectivul principal este lansarea unui serviciu de activare a cardului pentru persoanele care nu au apucat sa faca acest lucru, prin serviciul numit “activation during shopping”, procedura ce permite utilizatorului sa isi activeze cardul chiar si din site-ul comerciantului”, a declarat Adrian Apolzan, presedintele Asociatiei de Plati Electronice din Romania.
Pana la finele acestui an, valoarea tranzactiilor online cu cardul, cat si numarul acestora sunt de asteptat sa creasca cu aproape 45% fata de anul precedent, in care au fost inregistrate 480.000 de tranzactii. Media unei tranzactii cu cardul in mediul online este de aproximativ 80 de euro, iar in perioada Sarbatorilor de Paste vanzarile online pot creste