Lansarea de discounturi de pana la 40% si demararea programului de stimulare a innoirii parcului auto au determinat o incetinire a ritmului de scadere al pietei la 50%, la 14.800 de autovehicule potrivit jucatorilor din piata, in conditiile in care in lunile ianuarie si februarie vanzarile de masini au inregistrat scaderi de 65%, respectiv 62%.
"In luna martie discounturile au ajuns la maxim si au ajutat la incetinirea scaderii pietei auto. Impactul programului de innoire a parcului auto nu a fost unul major deoarece a intrat in functiune in ultima saptamana, dar a reprezentat un sprijin pentru piata", a spus Ernest Popovici, presedintele Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA).
La nivelul lunii martie s-au inmatriculat peste 52.000 de autoturisme second-hand, majoritatea fiind importate inainte de 15 decembrie si pentru care s-a platit vechea taxa de poluare intrata in vigoare la 1 iulie 2008.
"Inmatricularile de autoturisme second-hand in luna martie au avut o puternica influenta asupra pietei auto, ceea ce a determinat in continuare un declin de 50%. In al doilea rand, decizia clientilor de a achizitiona un automobil este in continuare afectata de situatia economica neclara la care se adauga si bancile care acorda foarte putine credite", a spus Ernest Popovici.
Marcile care au avut cele mai agresive campanii de discounturi au inregistrat o crestere puternica a vanzarilor in martie in comparatie cu luna anterioara, dar care in continuare sunt sub rezultatele de anul trecut.
Top discounturi:
1. -40% la modelele Nissan
2. -39% la Range Rover Sport
3. -33% la Audi A6 2.0 TDI
4. -30% la Hyundai Santa Fe
5. -25% la Mercedes-Benz E-Klasse
Sursa: Importatorii
Lansarea de discounturi de pana la 40% si demararea programului de stimulare a innoirii parcului auto au determina