Afacerile atelierelor autorizate de reparaţii auto înregistrează o scădere cuprinsă între 30% şi 40%, deşi companiile se aşteptau la o creştere a activităţii generată de avalanşa de maşini de ocazie. Industria auto românească este lovită de criză pe toate planurile. Dacă scăderea vânzărilor de maşini este deja un fapt cunoscut de toată lumea şi confirmat de statistici, se pare că nici activităţile postvânzare nu sunt lipsite de probleme. În ultimii ani, marile lan
Afacerile atelierelor autorizate de reparaţii auto înregistrează o scădere cuprinsă între 30% şi 40%, deşi companiile se aşteptau la o creştere a activităţii generată de avalanşa de maşini de ocazie.
Industria auto românească este lovită de criză pe toate planurile. Dacă scăderea vânzărilor de maşini este deja un fapt cunoscut de toată lumea şi confirmat de statistici, se pare că nici activităţile postvânzare nu sunt lipsite de probleme. În ultimii ani, marile lanţuri de dealeri au investit sume impresionante în ateliere de reparaţii auto pentru a-şi putea fideliza clienţii. Un raport al Registrului Auto Român (RAR) arată că numărul de unităţi service autorizate a crescut puternic în ultimii ani. Astfel, dacă în anul 2000 în documente apăreau numai 414 ateliere, în 2006 numărul acestora crescuse de aproape zece ori, atingând 4.080, pentru ca anul trecut să fie înregistrate nu mai puţin de 5.272 de ateliere autorizate.
Cauza apariţiei a tot mai multelor ateliere a fost, fără doar şi poate, legată direct de majorarea parcului auto naţional, care numai în ultimii trei ani a crescut de la 4,1 milioane de vehicule, în 2006, la peste 5 milioane în 2008. Anul trecut a fost şi primul în care rata de creştere a service-urilor a depăşit-o pe cea a vehiculelor. Dacă în 2006 unui singur service îi reveneau 1.006 vehicule, anul trecut raportul dintre atelierele service şi numărul de vehicule înmatr