Două proiecte de reglementare a publicităţii stradale din Capitală vor să facă ordine pe o piaţă de 35-40 de milioane de euro. Unul e agreat de industrie, celălalt doar de unele firme. O plimbare de cel mult zece minute prin centrul Bucureştiului ar da dureri de cap oricărui trecător: aproape peste tot există panouri publicitare. Chiar şi reprezentanţii agenţiilor de publicitate outdoor recunosc că aşa nu se mai poate. „Nu sunt de acord cu felul în care arată acum Bucu
Două proiecte de reglementare a publicităţii stradale din Capitală vor să facă ordine pe o piaţă de 35-40 de milioane de euro. Unul e agreat de industrie, celălalt doar de unele firme.
O plimbare de cel mult zece minute prin centrul Bucureştiului ar da dureri de cap oricărui trecător: aproape peste tot există panouri publicitare. Chiar şi reprezentanţii agenţiilor de publicitate outdoor recunosc că aşa nu se mai poate. „Nu sunt de acord cu felul în care arată acum Bucureştiul, e clar că nicăieri în lume nu vezi aşa ceva“, spune Mihai G. Mihai, directorul general al Clear Channel România. Soluţia ar putea fi un regulament pentru publicitatea stradală, aflat în discuţii de patru ani de zile, prin care se prevede eliminarea aproape completă a publicităţii de pe o serie de artere centrale ale Bucureştiului, din câteva pieţe şi din centrul istoric (în această zonă vor mai fi admise doar rooftopurile - reclamele de pe acoperişuri).
Proiectul de regulament al Primăriei Generale, postat cu câteva săptămâni în urmă pe pagina de internet a instituţiei pentru a fi supus dezbaterii publice, a dispărut însă misterios de pe site; din senin a apărut un alt proiect, prin care se interzic complet mesh-urile publicitare (acele plase puse pe suprafeţele clădirilor). Singura excepţie o reprezintă clădirile în construcţie sau în renovare, însă în aceste cazuri se prevede că suprafaţa reclamei nu poate