Directia Nationala Anticoruptie a demarat operatiunea anti-blat in cel mai scump Campionat de Fotbal din Romania de pana acum, in care se invart 175 de milioane de euro, potrivit estimarilor ProSport.
Cel mai mare buget de pana acum se datoreaza sumei record platite de Antena 1 si RCS&RDS pentru drepturile de televizare a meciurilor, de 30 milioane de euro, de 4-5 ori mai mult decat s-a platit in editia precedenta.
Investitiile patronilor de cluburi din Liga I in 2008-2009 sunt estimate la 90-95 mil. euro, cele mai mari bugete, intre 10-25 milioane de euro fiecare, apartinand echipelor din primele cinci pozitii in clasament.
Businessul din Campionatul de Fotbal este comparabil, ca valoare, cu piete precum detergentii sau ciocolata.
Cei mari mari antreprenori romani si-au legat in ultimele doua decenii numele de fotbal, fie ca au devenit actionari ai unor cluburi din Liga I, a-II-a sau chiar a III-a, fie ca s-au aliat cu Federatia Romana de Fotbal sau cu unele cluburi in contracte de sponsorizare.
Insa cu toate ca cei mai multi au businessul in sange, antreprenorii care sunt patroni de cluburi spun ca nu profitul este motivatia principala a investitiilor lor in fotbal.
Ce urmaresc oamenii de afaceri activi in fotbal?
"Am intrat in fotbal in anul 2002 nu pentru imagine si nici pentru a avea un acces mai usor la vreo functie politica, ci pentru ca mi-am dorit ca Vasluiul sa iasa din zona gri in care se afla, pentru ca nu iesea in evidenta", spune Adrian Porumboiu, patronul clubului FC Vaslui si al grupului de firme Rahova Agro Pan din acelasi judet.
Profitul vine odata cu performanta jucatorilor clubului, sustin atat patronii de cluburi, cat si comentatorii sportivi.
"Cei care nu prind Euro League sigur merg pe pierdere", afirma Porumboiu.
El sustine ca pana acum nu a avut profit din fotbal, insa nu exclude posibili