În plină criză, sistemul de franciză dezvoltat de retailerul de echipamente şi instalaţii pentru clădiri Romstal a atras patru parteneri noi în reţeaua internaţională de magazine, care se extinde în Europa de Est. Într-o perioadă în care companiile taie costuri, încetinesc ritmul investiţiilor şi, în general, încearcă să se pună cât mai la adăpost de criză, există şi excepţii. Pentru unele afaceri tocmai criza e un moment oportun de extindere. Este cazul companiei R
În plină criză, sistemul de franciză dezvoltat de retailerul de echipamente şi instalaţii pentru clădiri Romstal a atras patru parteneri noi în reţeaua internaţională de magazine, care se extinde în Europa de Est.
Într-o perioadă în care companiile taie costuri, încetinesc ritmul investiţiilor şi, în general, încearcă să se pună cât mai la adăpost de criză, există şi excepţii. Pentru unele afaceri tocmai criza e un moment oportun de extindere. Este cazul companiei Romstal, care s-a extinds cu trei magazine pe piaţa din Rusia (Vladimir, Breansk şi Yaroslavi) şi cu unul în Ucraina (Vasilkov). Magazinele, deschise în sistem franciză, au câte 150 de metri pătraţi, din care 70% reprezintă depozitul şi 30% spaţiul de expunere. Investiţia în fiecare din aceste magazine a fost de circa 200 euro pe metrul pătrat.
„Franciza reprezintă pentru noi mecanismul ideal de dezvoltare şi o alternativă la soluţia costisitoare a deschiderii de noi unităţi proprii. Principalul său avantaj este motivaţia pentru succes pe care o au francizaţii. Ei sunt managerii propriei lor afaceri şi, fiind vorba de resursele lor, vor fi puternic motivaţi ca afacerea să reuşească şi vor face eforturi pe măsură pentru a asigura profitabilitatea afacerii lor“, spune Enrico Perini, preşedintele Romstal.
Folosind o astfel de strategie, compania francizoare îşi diminuează costurile de intrare pe o anumită piaţă, iar ret