Constructorii si producatorii de materiale de constructii spera ca Ministerul Transporturilor si Infrastructurii (MTI) sa devina anul acesta unul dintre cei mai mari investitori din economie in conditiile in care investitiile din segmentul privat au scazut considerabil de la inceputul anului, pe fondul adancirii crizei financiare.
"Suntem pregatiti pentru a furniza cat mai multe materiale de constructii pentru lucrarile de infrastructura, dar vrem sa stim care sunt proiectele prioritare ale Ministerului Transporturilor si care dintre ele au finantarea pentru a putea stabili strategia pentru urmatoarea perioada", i-a intrebat Mihai Rohan, presedintele si directorul general al producatorului de ciment Carpatcement Holding, pe reprezentantii MTI in cadrul evenimentului Guvernul Privat, organizat de Business Standard.
Radu Berceanu, ministrul de resort, a specificat ca principala prioritate a guvernului este coridorul IV (de la Arad la Constanta), unde deja se lucreaza pe tronsoanele Arad-Timisoara, centura Aradului, Cernavoda-Constanta si centura Constantei. "Pana la sfarsitul anului vom organiza licitatii pentru celelalte tronsoane aflate intre Arad si Sibiu, pentru care avem fonduri nerambursabile de la Uniunea Europeana, urmand ca segmentele de autostrada Sibiu-Curtea de Arges si Curtea de Arges - Pitesti sa fie realizate in concesiune, pentru ca sunt rute care pot asigura un profit pentru companiile care vor castiga concesiunea, fiind foarte circulate", a explicat Berceanu.
Producatorii de materiale de constructii sustin ca investitiile private au dezvoltat economia in ultimii 12 ani si acum a venit randul statului sa inceapa proiectele mari pentru a impulsiona afacerile companiilor. "Pentru prima oara in ultimii 10 ani rolul guvernului este foarte mare, la ce sa ne asteptam in 2009 in ceea ce priveste investitiile in infrastructura, sau trebuie