Românii cheltuiesc mult mai mulți bani pentru cumpărăturile de Crăciun decât pentru cele de Paște, spun reprezentanții marilor lanțuri de magazine.
Asta pentru că, de Crăciun, oamenii beneficiază de mai multe zile libere și leagă această sărbătoare cu Revelionul, astfel încât coșul de produse include și cele ne cesare pentru petrecerea de Revelion.
De Paște, în schimb, nu se fac provizii pentru mai mult de trei-patru zile, cât durează concediile majo rității. „Cele mai căutate produse în această perioadă sunt cele specifice, tradiționale: carne de miel, vin, ouă, cozonaci, pască, ciocolată specială și preparate din gastronomia tradițională, precum drob, stufat și friptură”, afirmă reprezentanții Carrefour România.
Producătorii de ciocolată așteaptă sărbătorile cu sufletul la gură. De Paște, de exemplu, vânzările la ciocolată se măresc cu 40% față de o lună normală, în timp ce de Crăciun acestea înregistrează o creștere de aproximativ 80%. Dincolo de diferențele create de cantitate, coșul de cumpărături de Paște poate fi mai scump decât de Crăciun - dacă printre eroii principali se numără tot dulciurile, cozonacii și băuturile alcoolice, care și-au păstrat, în mare, aceleași prețuri, carnea face diferența -, mielul este mai scump decât porcul, astfel că unii consumatori preferă, de Paște, să consume produse de porc sau de vită, în loc de miel. Carnea de miel se vinde cu 18 lei/kilogram, în timp ce pulpa de porc fără os costă între 15 și 16 lei/kg. Pulpa de pui e și mai ieftină - în jur de 10 lei/kg.