Vanzarile auto din Europa au scazut cu 17,2% in primul trimestru din 2009, martie fiind a 11-a luna consecutiva in care s-a inregistrat un declin in acest domeniu.
Estimarea a fost facuta de asociatia producatorilor de masini din Europa, ACEA European, care numara si vehiculele vandute de Opel/Vauxhall, ce se apropie de faliment cu pasi repezi, potrivit Reuters.
In luna martie, picajul a fost mai putin abrupt, cu o scadere de noua procente in inregistrarile de masini noi, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut.
In Europa de Vest, vanzarile au scazut cu 8%, in luna martie, la 1,43 de milioane de masini, in ciuda unei cresteri de 39,9% in Germania, cea mai mare piata din regiune, unde guvernul a stabilit un program "Rabla".
Asemenea sisteme au propulsat si vanzarile din Franta, cu opt procente, dar si in Italia, cu 0,2 procente.
In schimb, vanzarile din Marea Britanie au scazut cu 30,5 procente, iar in Spania cu 38,7 procente.
Volkswagen a ramas grupul cu cele mai mari vanzari, desi au scazut cu 9,4 procente, la 714.453 unitati.
Vanzarile auto din Europa au scazut cu 17,2% in primul trimestru din 2009, martie fiind a 11-a luna consecutiva in care s-a inregistrat un declin in acest domeniu.
Estimarea a fost facuta de asociatia producatorilor de masini din Europa, ACEA European, care numara si vehiculele vandute de Opel/Vauxhall, ce se apropie de faliment cu pasi repezi, potrivit Reuters.
In luna martie, picajul a fost mai putin abrupt, cu o scadere de noua procente in inregistrarile de masini noi, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut.
In Europa de Vest, vanzarile au scazut cu 8%, in luna martie, la 1,43 de milioane de masini, in ciuda unei cresteri de 39,9% in Germania, cea mai mare piata din regiune, unde guvernul a stabilit un