Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii (MTI) vrea să majoreze dimensiunile de gabarit maxime admise pentru camioanele care transportă vehicule, astfel încât să poată încărca zece automobile, pentru a reduce cheltuielile de transport de la producător la beneficiar, în contextul crizei, informează Mediafax."Având în vedere condiţiile actuale de criză economică, în ideea de a reduce cheltuielile de transport ale autovehiculelor noi de la producător la beneficiar şi, impli
Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii (MTI) vrea să majoreze dimensiunile de gabarit maxime admise pentru camioanele care transportă vehicule, astfel încât să poată încărca zece automobile, pentru a reduce cheltuielile de transport de la producător la beneficiar, în contextul crizei, informează Mediafax.
"Având în vedere condiţiile actuale de criză economică, în ideea de a reduce cheltuielile de transport ale autovehiculelor noi de la producător la beneficiar şi, implicit, costurile pe unitatea de produs, considerăm că este oportună majorarea dimensiunilor de gabarit maxime admise pentru trenurile rutiere destinate transportului de vehicule, astfel încât acestea să poată transporta zece vehicule simultan", se arată într-un proiect de ordin de ministru, elaborat de MTI, care va modifica ordinul 245/2008 privind aprobarea unor tarife aplicate de Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România.
Astfel, a fost introdus un punct nou, care prevede ca vehicule specializate pentru transportul de maşini care depăşesc cu 0,01-0,15 metri înălţimea maximă admisă sau înălţimea înscrisă în autorizaţia specială de transport să nu fie tarifate sau amendate.
De asemenea, pentru acelaşi gen de autovehicule, care au înălţimea de 4,01-4,15 metri, inclusiv, se va elibera aviz prealabil de către Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Na