basarabeanca: #pman Cu flori in mana veniti aici pe piata! Pasnic! Fara violenta! Veniti! Sa nu ne lasam!
Pentru prima dată, Twitter a devenit vedetă în prime time la TV. Jurnaliştii citau informaţiile de acolo, urmăreau feed-ul de ştiri, dădeau update-uri, se implicau în discuţie, cereau lămuriri, confirmări. Totul în 140 de caractere, atît cît înseamnă un mesaj pe Twitter, principala platformă de microblogging din online, unde utilizatorii scriu mesaje scurte, au profile şi interacţionează între ei. Acolo şi nu numai, tag-ul #pman a devenit o referinţă. PMAN înseamnă Piaţa Marii Adunări Naţionale, locul unde în Chişinău se strîng tinerii să protesteze împotriva partidului comunist şi împotriva fraudării alegerilor. #pman marchează pe Twitter mesajele ce au legătură cu evenimentele de la Chişinău şi reuşeşte să strîngă la un loc, prin link-uri, şi informaţiile care apar în alte părţi. Reuşeşte să strîngă şi oamenii, pe #pman se anunţă orele la care lumea e chemată în piaţă, se află despre ultimele acţiuni ale autorităţilor. E practic un canal de comunicare live al celor din Chişinău între ei, dar şi cu cei din România sau cu cei din afară. Revoluţia este "twitterizată".
IuliaNamashco: in #pman a grenade thrown by the police has torn apart one of the protester’s leg
Atunci cînd televiziunea este blocată, cînd accesul la informaţie este tăiat şi cînd comunicarea este limitată, tinerii au apelat la social media, pentru a se face auziţi. Pun update-uri live pe Twitter, filmează şi pun video-urile pe YouTube, bloghează live, uploadează fotografiile pe Flickr sau pe Facebook (Facebook a fost blocat între timp în Republica Moldova, se intră doar prin servere proxy străine). Ţinînd cont că nici jurnaliştii români nu sînt primiţi acolo cu braţele deschise şi că nu sînt lăsaţi să intre sau să transmită, mediul online devine principala sursă de informare.