O zi cît trei ani, astfel s-ar putea rezuma sesiunea dedicată instituţiilor care au derulat rezidenţe ArtistNe(s)t. Prezentările au fost făcute deopotrivă de coordonatori ai programului, de consilieri şi de artişti rezidenţi. Şi susţinute de imagini, filme video, lecturi, fotografii, pliante, broşuri. Să luăm lucrurile pe rînd, rezumîndu-ne doar la cuvinte. ArtistNe(s)t la Sinaia Cristina Cauteş, directoarea Centrului Cultural European Sinaia, a făcut o scurtă introducere, contextualizînd programul de rezidenţe în cel general al centrului, subliniind că acesta a fost o premieră în spaţiul artistic românesc, atît pentru artiştii independenţi, cît şi pentru public. Argumentele s-au concentrat în jurul ideilor de încurajare a creativităţii, asigurarea mobilităţii artiştilor, coeziune socială, pregătirea publicului pentru receptarea artei contemporane. Exemplul grăitor avea să-l dea Liliana Basarab, artist vizual, rezidentă la Sinaia în octombrie 2000, care a expus modul său de lucru pentru proiectul „Monumente pentru concepte. Miss/Mister Neutralitate, Obiectivitate, Stabilitate“. Premisa de lucru a constat în cercetarea mecanismelor prin care sînt reciclate continuu reprezentări ale unor simboluri sau concepte abstracte. Proiectul a avut o componentă interactivă, lăsînd vizitatorilor site-ului centrului libertatea de a vota imaginile preferate. Iosif Kiraly, consilierul rezidenţilor sinăieni, a subliniat dublul rol al reţelei, de promotor şi implementator al artei contemporane, numind factorii majori ce contribuie la acestea: educaţia, media şi piaţa de artă. În finalul intervenţiei echipei de la Sinaia, artistul vizual Nicu Ilfoveanu a prezentat şi comentat un emoţionant scurtmetraj, realizat în rezidenţă, împreună cu Michelle Bressan, despre Bob, un localnic care a trăit departe de oameni şi de lumina soarelui pînă la vîrsta de 33 de ani. ArtistNe(s)t la Arc